تاریخ: 10 فروردين 1403 - 19 رمضان 1445 - 2024 March 29
کد خبر: 129
تاریخ انتشار: 3 فروردين 1400 - 10:45:17
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
فرهاد ابراهیم پور / اغاز سال 1400
سال ها می ایند و می روند و ما هیچ  دخالتی در امدن و رفتن انها نمی توانیم انجام دهیم. این روند طبیعت و گذر ایام است .از میلیونها و حتی میلیاردها سال تاکنون چنین بوده است و از زمانی هم که انسان بر این کره خاکی پای گرفته چنین است . روز و ماه و سال می اید و ما در روند ان بزرگ می شویم و پیر می شویم و نسل دیگری از خود به جا می گذاریم بدون اینکه نقشی در ایستایی زمان داشته باشیم. زمان ما خود ما هستیم که روزی از زهدانی سر برون می اوریم و دیگر زمانی در خاک سردی به انتها می رسیم . 
 


اینکه گذر زمان و مجموعه حوادث روزگار با ما چه می کند و ما در این گذر چگونه زیستی انتخاب می کنیم و ایا حق انتخاب مطلوب داریم یا گله وار مسیری را از ابتدا تا انتها بکرات طی می کنیم مبحثی جدا است که جای تامل بسیار دارد.  اما اینکه چگونه خودرا در این مسیر اماده کرده و میکنیم تا انسان مفید و ارزشمندی برای همنوع خود و برای دیگر موجودات و محیط زیستمان باشیم بسیار بسیار اهمیت دارد چرا که بودن ما احتیاج به مفهومی انسانی دارد وگرنه چه تفاوتی میان ما و دیگر موجودات است . 
 
سال 1400 و اغاز قرن 15 خورشیدی از پس 1399 سال خورشیدی امده است و روزها و ماه های انهم سپری خواهد شد امید که سالی کم درد و کم رنج و کم زخم داشته باشیم و ارامش و دوست داشتن و مهربانی در خانه هایمان بزند که کم از مصیبت این تلخ روزگار نکشیده ایم کم داغ ندیده ایم و کم حسرت بر دلهایمان نمانده است و کم نگریستیم . امید که لبخند و شوق در دل و نگاهامان بیاید و ماندگار شود .
 
این عکس زیبا از افای هادی صدیقی در اسفند 1383 است که زیبایی و دلنشینی طبیعت بکر اوز را در ایام بهار را نشان می دهد .امید که چنین بهاری با سرور و شادی مردم باز گردد .
 
 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
کد امنیتی:   
مجله خبری فیشور
اب و هوای  اوز
اوز امروز
عصر ایران
رقص گل
پایگاه خبری صحبت نیوز