تاریخ: 10 فروردين 1403 - 19 رمضان 1445 - 2024 March 29
کد خبر: 145
تاریخ انتشار: 19 ارديبهشت 1400 - 21:54:56
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
فروشندگان بی مشتری /فرهاد ابراهیم پور
این روز ها و بخصوص بعد از اینکه با مسئله مذاکرات ایران برای رفع تحریم  ها افت دلار اغاز شده  بازار فروش هم داغ شده است یعنی هر کی هرچی داره میخاد بفروشه از کاسه بشقاب ملامین مادر بزرگش تا فرش کهنه زیر پاش تا مرغ پیری که دیگه تخم نمیزاره .
حدود دو ماه پیش وقتی سری به......
 


حدود دو ماه پیش وقتی سری به دنیای مجازی و گروه های بازار در اوز می زدی در کنار فروش خریدارانی هم پیدا می شدند و میگفتند بیا پی وی چه دلاری برای فروش داشتی خریدار داشت چه موبایل و سکه و ماشین و زمین .
بازار زمین که هیچی نگم بهتره همه در حال سبقت گرفتن از هم برای فروش هستند از زمین فرصتی که در حال بهره برداری از باقیمانده فرصت هستند تا بردسپی و کنار سبزی که خشک شده تا شهرک فردوس و پشت پردیس و کارخانه برق و زمین های بیرون از شهر.
فروشندگان گاهگاهی نرخ هم می زنند تا مشتری نپره ؛ چون انقدر دلال و فروشنده زمین تو اوز زیاده که هر کی هر جا چیزی داره میخاد هر چه زودتر بفروش برسونه؛  انگار دیگه نگهداری اینهمه زمین و ملک مثل سابق براشون سود چندانی نداره و بهتره تا نرخ از این هم پائینتر نیومده ردش کنن .خریدار واقعی هم بلاتکلیف شده چون اونم منتظره بازم نرخ بیاد پائین.  پس داره صبر میکنه تا اوضاع رو به تثبیت بره
 
اینکه گفتم فقط مربوط به زمین و سکه و دلار نیست. یارو تو خونش دو تا منقل داره داره یکیش میفروشه؛  یه شیشه شیر بچه داشته مال 5 سال پیش داره می فروشه ؛ خرگوش خونگی رو هر روز چند بار موهاشو شونه کرده میگه خارجیه داره می فروشه؛  سگ تو کوچه پیدا کرده میگه المانی شفرده  نوشته خریدار بیاد تو پی وی ؛ باز خدا پدرش بیامرزه نگفته شب بیا در کوچمون
 
در هر حال بازار فروش داغ داغه ؛ حواستون تو  این بازار باید خیلی جمع کنید ؛ نکنه یه وقت ندونید چی می خرید؛  هر چند الان خریداری پیدا نمیشه؛  برای همین دلال ها که هم در خرید هم در فروش دنبال سود و سهم خودشان هستند اینروزها روی ادم هایی تبلیغ می کنند که زود جوگیر میشوند و فکر میکنند تا داره ارزون می فروشند  برن بخرن.
 
یه جوجه تیغی داشتم که بدلیل تشنگی و گرسنگی در شهر پیدایش کردم ؛ چندی نگهدار و مراقبش بودم تا کمی بزرگ شود و رهایش کنم ؛ چند روز پیش دیدم نیست؛  حتما خبر داغ بازار فروش شنیده و فکر کرده تا بفروش نرفته در بره .به نظرم کار خوب و عاقلانه ای  کرده است . هر چند من قصد فروش نداشتم .
 
نا گفته نماند که ادم در هر شرایطی که محتاج باشه یکی از راه های حل مشکل ؛ فروش دارایی یا قسمتی از دارایی یا وسایل خانه و کاشانه اش است تا مشکلش را حل کند .
 
شما کدام یک از اهالی این بازار داد و ستد هستید. فروشنده یا خریدار؟ محتاج یا طمع کار؟ یا شاید هم منتظر ؟
راستی تا یادم نرفته عیدفطر را بهتون پیشاپیش تبریک بگم و بگم تو این بازار فروش حتما برای بچه هاتون چیزی بخرید این خریدها لازم و شادی اور است البته در حد توان و معقول ..
 
عید خوبی داشته باشید؛  دور از کرونا 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
کد امنیتی:   
مجله خبری فیشور
اب و هوای  اوز
اوز امروز
عصر ایران
رقص گل
پایگاه خبری صحبت نیوز