تاریخ: 30 فروردين 1403 - 09 شوال 1445 - 2024 April 18
کد خبر: 210
تاریخ انتشار: 8 شهريور 1400 - 01:47:26
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
شهرستان اوز
متاسفانه از فردای انتخاب شورا و نیز شهردار اوز عده ای که 4 سال گذشته صدایی از انها در نمی امد و نه بفکر توسعه شهر بودند و نه منتقد ؛ یکباره منتقد شورا و شهرداری شده اند به نظرتان نباید تعجب کنیم؟ . شورایی که هنوز اول کار است و هنوز یک ماه از فعالیت ان نگذشته چه انتطاری از ان دارید؟ اجازه بدهید کارشان را شروع کنند . من نیز مانند بسیاری از همشهریان مطالبه گری را.... 


فرهاد ابراهیم پور /  اتحاد و انسجام زمانی شکل می گیرد که بستری از صلح و ارامش در شهر و بین مردم فراهم باشد تا مردم و مسئولان با گفتگو با ارائه برنامه بسوی توسعه و پیشرفت شهر حرکت کنند . شورای ششم شهر اوز که با رای مردم شهرمان انتخاب شده اند از 14 مردادماه امسال کار خود را شروع کرده اند و هنوز یک ماه از فعالیت و حضور انها نمی گذرد طی این مدت کوتاه  سعی نمودند در اولین گام ها بدور از تفرقه و نفاق همراه با مردم شهر با ایجاد کمسیون های مختلف شروع به کار نمایند و در اولین اقدام خود بعد از رایزنی های مختلف شهرداری را انتخاب کنند که پاک دست و دلسوز و مردمی باشد و در این راستا به ابقای مهندس کراماتی برای شهرداری اوز رای دادند تا با تجربه ایشان و با رفع ضعف ها و توجه به نقاط قوت به شهر سر و سامان دهند .
 
در بین ادارات مختلفی که حدود انها به 50 اداره و نهاد در شهر اوز می رسد تعداد انگشت شماری مدیر و مسئول  اوزی و بومی هستند که یکی از انها شهردار شهرمان است دیگری خانم نوروزی مسئول  دامپزشکی شهرمان؛  خانم فروغ هاشمی مسئول اداره فرهنگ و ارشاداسلامی ؛ اقای فرهاد پیرزاد مسئول اداره میراث فرهنگی هستند ؛ جمع این افراد به تعداد انگشتان یک دست نمی رسد . چرا عده ای تاب و تحمل افراد بومی و اوزی خودمان را ندارند؛ اما مرتب در بوق و کرنا می کنند که چرا افراد بومی استخدام نمی شوند و در ادارات از انها استفاده نمی شود . چگونه این تناقض را باور کنیم ؟
 
متاسفانه از فردای انتخاب شورا و نیز شهردار اوز عده ای که 4 سال گذشته صدایی از انها در نمی امد و نه بفکر توسعه شهر بودند و نه منتقد ؛ یکباره منتقد شورا و شهرداری شده اند به نظرتان نباید تعجب کنیم؟ .
شورایی که هنوز اول کار است و هنوز یک ماه از فعالیت ان نگذشته چه انتطاری از ان دارید؟ اجازه بدهید کارشان را شروع کنند . من نیز مانند بسیاری از همشهریان مطالبه گری را حق و از حقوق شهروندی می دانم و باید مطالبه گر خواسته های بحق مان باشیم اما نه با فرافکنی. هر کاری راه حلی دارد . فکر نمی کنید به جای جار و جنجال راه انداختن در فضای مجازی بهتر است سری به شورای شهر بزنیم و سوالات خود را انجا با منتخبین شورا مطرح نمائیم و اگر جواب قانع کننده نگرفتیم انوقت از راه کارهای دیگری استفاده کنیم .یا اگر در شهرداری ایراد و نواقص می بینیم اول با شهردار و مسئولان ان در میان بگذاریم .
 
نفاق از انجا شکل می گیرد که فرد یا افرادی منافع خود را به  منافع شهر ترجیح می دهند .مراقب باشیم  افراد شکست خورده ای هستند که میخواهند جریان موازی با شورا ها شکل بگیرد تا بتوانند نظرات و اهداف خود را بر شورا و شهرداری تحمیل کنند .
 
جالب است افرادی در باره کارهای مهم شهری در فضای مجازی اظهار نظر می کنند و خود را هم محق جلوه می دهند که در تمام عمرشان حتی یک مسئولیت کوچک اجرایی نداشته اند که هیچ؛ بلکه از داخل موبایل شان پا را فراتر نگذاشته اند و یک قدم تا شهردرای و شورای شهر نرفته اند که بپرسند شماها برای شهر دارید چکار می کنید  ؟ مسئولیت اجرایی پیشکش شما
 
شورای منتخب که نماینده واقعی و انتخابی مردم هستند به لحاظ قانونی اجازه ندهند جریانات موازی که متضاد با منافع مردم هستند در کار انها دخالت کنند. سالهای رنج اور بی اعتمادی در شورا قبلا تحمل کرده ایم وشاهد اثار عدم انسجام و اتحاد بوده ایم، نگذارید این اتفاق دو باره بیفتد مردم به شما رای داده اند تا پاسدار رای و حق و حقوق انها باشید و مردم از این لحاظ پشتیبان شما هستند .
 
شهر احتیاج به ده تا شورا ندارد احتیاج به انسجام و اتحاد و اتفاق برای کارهای خوب و مردمی داریم؛ انها که خود حساب پس داده اند مردم انها را کاملا می شناسند .شورای شهر در ابتدای این 4 سال است و می تواند گام های ارزنده ای در حد و توان و امکان برای شهر برداردبه جای تخریب و ایجاد نفاق در فضای مجازی اگر می توانیم یاری گر انها باشیم نه سدی در برابر انها .
 
امیدواریم شهرداری اوز گزارشی از فعالیت 4 ساله گذشته خود به مردم ارائه نماید و شورای پنجم که در 4 سال گذشته مسئولیت شورای شهر اوز بعهده داشتند فعالیت های خودرا در گزارشی مکتوب به مردم ارائه دهند تا اول ببینیم در ان 4 سال گذشته چه شده است و با استفاده از نقاط قوت و ضعف مسیر بهتری برای اینده شهر در نظر گرفت .
از یاد نبریم که مشکلات توسعه و پیشرفت شهر و همه مشکلات شهری نه تنها در توان شهرداری و شورا نیست بلکه مجموعه نهادها و ادارات دیگر نیز در این امر سهیم هستند و در نظر داشته باشیم سهم هر کدام از این نهادها و ادرات هم در رفع مشکلات شهری ببینیم ؛ نه اینکه فکر کنیم همه مشکلات شهر باید شهرداری و شورا حل کنند. هر اداره و نهادی وظایف و سهمی در توسعه و پیشرفت دارند که باید انرا در نظر گرفت تا نبریده گز نکنیم .
 بدترین نگاه؛ مورب دیدن است حتی اگر لنز گذاشته باشی ؛ لنز مورب نمی تواند مشکلات و مسائل را بدرستی و شفافیت ببیند .
 
یا حق 
 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
کد امنیتی:   
مجله خبری فیشور
اب و هوای  اوز
اوز امروز
عصر ایران
رقص گل
پایگاه خبری صحبت نیوز