تاریخ: 28 فروردين 1403 - 07 شوال 1445 - 2024 April 16
کد خبر: 251
تاریخ انتشار: 25 آبان 1400 - 12:54:34
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
مشکلات مردم
فرهاد ابراهیم پور / گوشت در سفره غذایی بسیاری از مردم مثل ستاره سهیل شده است شاید گاهی وقتی زمانی بشود گوشتی خرید و خورد انقدر اجناس گران شده است که هزینه خانواده های کم درامد سر به فلک کشیده و کمر زندگی زیر بار گرانی خم شده است . نه جنسی ارزان می شود و نه ....


گوشت در سفره غذایی بسیاری از مردم مثل ستاره سهیل شده است شاید گاهی وقتی زمانی بشود گوشتی خرید و خورد انهم در ماهی که توانی پیدا شود یا جایی که مهمانی باشی ؛هرچند که اینروزها در اکثر مهمانی ها مرغ است و پلو و کمتر کسی به مهمانهایش برنج و گوشت می دهد .
 
انقدر اجناس گران شده است که هزینه خانواده های کم درامد سر به فلک کشیده و کمر زندگی زیر بار گرانی خم شده است . هر روز که می گذرد نه جنسی ارزان می شود و نه توفیری در معاش و کسب و کار پیش می اید انچه هست خالی شدن سفره مردم زحمتکش و کم درامد و فقیر هست که کوچک و کوچکتر می شود. وقتی تخمه هندوانه با گوشت در یک طراز قرار می گیرد و یک کیلو گردوو پسته دوبرابر قیمت گوشت شده است و برنج ایرانی به مرز کیلویی 50 هزار تومان رسیده و حبوبات پر دراورده و در حال بالا پریدن است چه بخریم که گران نشده باشد .
نگاه نکنید به عده ای که دارا هستند و نپرسیده جنس توی پلاستیک می ریزند و مشکلی در خرید انواع جنس ندارند .در همین اوز خودمان شاهد بوده ام که اوزی از فروشنده افغانی خواهش می کرد که اگه میشه؛ این اجناس دست دوم که توی صندوق های زیر پایش ریخته بود  ارزانتر بهش بدهد.  ادم خجالت می کشد و درداور است که همشهری ات؛  هموطنت برای لقمه ای نانی که میخواهد برای فرزندانش تهیه کند به خواهش و التماس بیفتد .ادم گریه اش می گیرد .کم نیستند افرادی که اخر شب در صندوق های بیرون از مغازه ها دنبال میوه یا تره بار ارزانتر می گردند .
ارام ارام تهی دستی فراگیر می شود و انها که ابرو داری می کنند مجبور هستند فقیرانه تر زندگی کنند و صورت را با سیلی سرخ کنند . 
 
زمانی جگر مرغ میگفتند هورمون دارد و طرفداری نداشت اما الان به ظهر نرسیده تمام می شود. الان دل و وسنگدان و جگر مرغ در سفره خیلی ها جای گوشت 140 هزار تومانی را گرفته و ماهی هم گران شده و مرغ هم مرتب در قیمت ها جا عوض می کند . 
 
/ سهم هر ایرانی از مصرف گوشت قرمز هر سال 12 کیلوگرم بود که در دو سال گذشته به هشت و حالا به شش کیلوگرم رسیده است و این یعنی ایرانی‌ها 50 درصد کمتر از قبل گوشت قرمز می‌خورند. آمارهایی که در سال 99 توسط بعضی مسوولان ارائه شد نشان داد که 25 میلیون ایرانی توان خرید گوشت قرمز را ندارند./منابع انترنتی 
 
مردم چه بخورند تا روزگارشان بگذرد تا شرمنده زن و بچه هایشان نشود . جوان حالا به چه امیدی برود ازدواج کند با این مخارج زندگی با عروسی های بالای 100 و دویست ملیون مگه میشه ازدواج کرد . جمعیت کشورمان سال به سال پیرتر می شود سال به سال ازدواج کمتر و طلاق بیشتر .با تبلیغ که نمیشود جوان را سر سفره عقد فرستاد با وامی که باید هرماهه پرداخت کند چند سال با این حقوق ناچیز بابت صاحب مسکن شدن قسط بدهد  تا تمام شود . این ادم قسط بدهد یا مخارج زندگی اش و خوردو خوراک زن و بچه اش با چندر غاز حقوق  تامین کند .
 
تلخی و نگرانی کم نیست اینها را برای این نمی گویم که موجب ناامیدی شود انا نمی توان چشممان ببندیم و فکر کنیم همه جا گل و گلاب است بعنوان انسان وظیفه داریم  کنار خودمان را خوب ببینیم فکر نکنیم همه دارا هستند و پولشان از پارو بالا می رود این درد با کارهای کوچک حل نمی شود احتیاج به اقداماتی زیر بنایی دارد اما بخودمان یاداور شویم که گاهی می شود زیر بال افرادی که کم بضاعت هستن هم در حد توان گرفت تا خانواده ای رنج و اندوه نداری اش کمی فقط کمی کاهش یابد .
 
تازه این از خورد و خوراک بود .هزار نیاز و احتیاج دیگر هم داریم که یواش یواش مجبوریم فراموششان کنین از تحصیل بچه ها تا پوشاک و دوا و درمان تا لوازم منزل و اب و برق و گاز وووووو ده ها زخمی که دارد سر باز می کند 
 
 
تا چه  پیش اید و چه شود ؛یاحق 
 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
کد امنیتی:   
مجله خبری فیشور
اب و هوای  اوز
اوز امروز
عصر ایران
رقص گل
پایگاه خبری صحبت نیوز