تاریخ: 29 اسفند 1402 - 09 رمضان 1445 - 2024 March 19
کد خبر: 268
تاریخ انتشار: 17 فروردين 1401 - 13:50:05
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
چرا شهرهای اوز و لار و گراش مشمول این ممنوعیت نیستند ؟
ایا به اندازه کافی در این شهر افغانی نیست که  حالا که مثل سیل وارد کشور می شوند ما باز هم باید پذیرای تعداد بیشتر از حد انها باشیم همه می دانند شهر اوز از جمله شهرهایی است که بیشترین افراد مهاجر افغانی در خود جای داده است و گذشته از ان افراد مجاز افراد غیر مجاز هم در بین انها کم نیستند و با خود اینها هم که هستند مردم مشکل دارندامیدوارم مسئولین امر به این موضوع توجه داشته باشند. ما نه قوم گرا هستیم و نه نژاد پرست اما هر شهر ظرفیتی دارد که اگر بدان توجه نشود مشکلاتی بوجود خواهد اورد که مردم شهر خود بدان اگاه هستند . در توجه مسئولین  کشور به اوارگان افغانی تردیدی وجود ندارد و اقدامی پسندیده است اما طرفیت انها در یک شهر چقدر هست 
ممنوعیت اقامت اتباع خارجی در ۹ شهرستان استان فارس
 


سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: سال گذشته افزون بر ۵۵ هزار نفر از اتباع خارجی غیر مجاز در استان شناسایی و پس از سیر مراحل اداری به کشور خود بازگردانده شده‌اند ، جمع آوریغیر مجاز نیز به دستگاهای مربوطه در استان فارس ابلاغ شده است.
 به گزارش  اول فارس، محمد علی خادمه الرسول، روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: هرچند  موضوع مهاجرت اتباع خارجی جنبه ملی و فرا سرزمینی دارد اما در استان فارس با توجه به اتفاق نظر و هماهنگی دستگاههای متولی، عملکردی مناسب اما نیازمند ارتقا انجام گرفته و برنامه های مناسب تری نیز برای سال جاری پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: هم اینک در مبادی ورودی استان فارس از جمله از سمت استان های یزد، کرمان و هرمزگان، بحث توقیف خودروهای حامل اتباع خارجی غیر مجاز توسط نیروی انتظامی و برخورد قضایی و قانونی با متخلفان توسط دستگاه قضایی در حال انجام است و برنامه هایی در جهت افزایش روند جمع آوری اتباع غیر مجاز به دستگاهای مربوطه ابلاغ شده است .
او اظهار داشت: اردوگاه مراقبتی شیراز آمادگی دارد اتباع خارجی که درخواست بازگشت داوطلبانه به کشورشان دارند را پذیرش و کرده و آنها را جهت خروج از کشورمان به مرزها منتقل کند.
سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: به کارفرمایان و شهروندان اعلام می کنیم، چنانچه قصد به کارگیری اتباع خارجی را دارند از اتباع خارجی دارای مجوز اقامت و پروانه کار استفاده نمایند.
خادمه الرسول افزود: در شهرهای آباده، داراب، فسا، فیروزآباد، نی‌ریز، فراشبند، رستم، مهر و خنج، اقامت اتباع و مهاجرین خارجی مجاز هم ممنوع است و آنها حق اقامت در این شهرها را ندارند و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد.
وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند هرگونه گزارش مربوط به اشتغال اتباع غیر مجاز، قاچاق اتباع غیر مجاز و مشخصات رانندگان متخلف حمل کننده اتباع خارجی غیر مجاز را به اداره کل امو ر اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس به شماره ۳۷۲۶۰۰۳۱ داخلی ۲۲۰ اعلام کنند تا اقدامات لازم انجام شود.
 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
کد امنیتی:   
مجله خبری فیشور
اب و هوای  اوز
اوز امروز
عصر ایران
رقص گل
پایگاه خبری صحبت نیوز