تاریخ: 01 ارديبهشت 1403 - 11 شوال 1445 - 2024 April 20
کد خبر: 190
تاریخ انتشار: 12 مرداد 1400 - 00:35:48
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
در باره مرگ کرونایی
ترس برادر مرگ است
 
ادم های ترسو قبل از مرگ انچنان وحشت می کنند و دچار استرس می شوند که سطح ایمنی بدن خود را به حداقل ممکن می رسانند و پر از انرژی منفی می شوند و همین عامل می تواند قدرت مقاومت انها را بسیار کم کند و به مرگ انها بیانجامد .
این مطلب شاید چندین مطلبی است که از زمان پیداش ویروس کرونا  در باره این بیماری مرگبار نوشته ام و هنوز هم تاکید دارم که پیشگیری بسیار مهم است .باید خود و دیگران را متوجه کرد که ترسی که عقلانی نباشد می تواند به جسم و جان ما اسیب فراوان بزند
. همانگونه که در..... 
 


. همانگونه که در سطح جهان اینهمه ادم مبتلا به ویروس کرونا شده اند و تاکنون امار مبتلایان از 195 میلیون نفر فراتر رفته و موجب مرگ بیش از 4 میلیون نفر شده است کافی است تا دنبال توهمات نگردیم و به عقل و عقلانیت برسیم که این ویروس وجود دارد و میتواند هر انسانی را در هرکجای دنیا از پای دراورد.  چه به هیکل و بر و بازویت بنازی؛ چه فکر کنی خیلی قوی و سالم هستی و ویروس حریفت نمی شود با ید بفهمیم کرونا قویتر از این حرف هاست .
 
طی یکسال گذشته حداقل دو جوان برومند و برنا در شهرمان از دست داده ایم و چندین نفر مبتلا و گرفتا چه در خانه و بیمارستانها و چه افرادی که فوت شدند مصیبت کشیده اند و خانواده هایی داغدار شدند .ایا همه اینها کافی نیست تا باور کنیم که رعایت پروتکل ها ضروری است تا باور کنیم که دورهمی ها حضور مرگ در بین ماست .
 
عادت داریم تا مرده ای نبینیم و خاکش نکنیم به باور نمی رسیم ؛تازه انهم چند روزی بیشترطول نمی کشد و بعد بکلی فراموش می کنیم. چرا ؟  چون عقل و دانش ما راهبر ما در زندگی نیست .چون به خرافه و توهمات و ترس های بی جا ؛ بیش از واقعیات عینی توجه می کنیم.
 
من طی همین چند روز گذشته وقبل از مرگ این جوان  به خیلی ها توصیه کرده بودم که بروند واکسن بزنند جالب است بیش از نیمی از انها میگفتند معلوم نیست واکسن بزنیم فایده ای داشته باشد . بله شاید ویروس جهش های دیگری داشته باشد شاید بعد از واکسن تب و لرز در بعضی افراد بیاید یا دچار اسهال و سردرد و بدن درد شویم انهم برای چند روز فقط. اما ترسمان از این دردها ما را به سمت نزدن واکسن می کشاند و ممکن است در اثر ابتلا به کرونا روانه بیمارستان یا خدای نکرده راهی ان دنیا شویم .  
طی چند روز بعد از مرگ ان جوان تعداد افرادی که می روند واکسن بزنند بیش از گذشته است و این بسیار خوب است هرچند که امکان دارد اینهم بعد از مدتی عادی شود .
 
در بسیاری از نقاط کشور بخصوص در شهر های بزرگ صفوف طولانی و دشواری برای زدن واکسن هست چرا در شهرستان اوز که بسهولت واکسن هست و مجانی زده می شود و با کمترین معطلی نسبت به جاهای دیگر واکسیناسیون انجام می پذیرد از زدن واکسن طفره می رویم .
 
همه ما همشهریان و شهروندان اوز می دانیم که اینروزها اوضاع شهر اصلا خوب نیست و خانواده های زیادی درگیر کرونا هستند اولین قدم پنهان نکردن بیماری است باید تست بدهیم واگر علائم انرا داشتیم به پزشک مراجعه کنیم و اصول مراقبتی را کاملا تا بهبودی رعایت کنیم.غفلت در مراجعه به پزشک می تواند مرگ اور باشد و زمانی به پزشک رجوع کنیم که دیر شده باشد و از کادر درمان کاری برنیاید . دومین قدم رعایت پرونکل و دوری از تجمعات و گردش های دورهمی و باغات . مراسم های تعزیه و عروسی است . شاید باور نکید اما خیلی وقت ها جانمان که کف دستمان است مواظبش نیستیم .
 
هیچ چیز به اندازه خرد و دانش به ما در تصمیم درست کمک نمی کند . به جای گوش دادن به توهمات و حرف های بی پشتوانه علمی؛ کمی بیشتر مطالعه کنیم ؛بیشترجستجو کنیم تا اطلاعات ما بهتر و مفید تر باشد .هر واکسنی می تواند برای بعضی افراد  خطر افرین باشد؛ همه افرادی که به اطاق عمل قلب و دیگر اعمال جراحی می روند همه انها بسلامت باز نمی گردند اما بیشتر انها زندگی دوباره می یابند . کرونا بیماری بس خطرناکی است که هرجایی کمین کرده است انرا جدی بگیریم و بدانیم که واکسن کرونا مهمترین عامل در پیشگیری از مرگ است و ظریب اطمینانی ما را در برابر این ویروس دو چندان می کند 
 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
کد امنیتی:   
مجله خبری فیشور
اب و هوای  اوز
اوز امروز
عصر ایران
رقص گل
پایگاه خبری صحبت نیوز