تاریخ: 01 ارديبهشت 1403 - 11 شوال 1445 - 2024 April 19
کد خبر: 234
تاریخ انتشار: 21 مهر 1400 - 23:19:53
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
سفر وزیر بهداشت به اوز
فرهاد ابراهیم پور / در سالهایی که هنوز بخش بودیم و در همان سالهایی که رئیس جمهور کشور اقای احمدی نژاد بودند مردم اوز خواسته هایشان را دسته بندی کردند و کلی جلسات گذاشتند و کلی تدارک  برای پذیرایی از ایشان ترتیب دادند و  گروهی نیز تشکیل گردید تا بدرستی و خوبی از اقای احمدی نژاد و هئیت همراشان به اوز استقبال نمایند . ایشان با هلی کوپتر امدند و در سالن ورزشی سخنانی برای مردم ایراد کردند .مردمی که انجا حضور داشتند ضمن خواسته های متعدد ی که داشتند و بصورت مکتوب و شفاهی به رئیس جمهور دادند روی پلاکاردی برای ارتقای اوز  از بخش به شهرستان خواهان پیگیری این خواسته برحق بودند. اقای احمدی نژاد ضمن لایق بودن اوز برای ارتقا در نهایت بگفتند :که دفعه دیگر که به اوز بیایم به شهرستان اوز می ایم.  روزگار بر مردم ما ورقی دیگر رقم زد و نه رئیس جمهور امد و نه شهرستان شدیم و در دولت بعدی بود که در سال 98 اوز بالاخره شهرستان شد . 
 
دیروز همزمان با سفر رئیس جمهور جناب رئیسی به استان فارس و مرکز شیراز وزرای ایشان هم ماموریت سرکشی و بازدید از بعضی شهرستانها بعهده داشتند که وزیر بهداشت دکتر بهرام عین اللهی بعنوان نماینده رئیس جمهور راهی جنوب و چند شهرستان شدند . از فرودگاه لار پیاده شدند و خیلی گذرا در لار و گراش و اوز توقف کوتاهی داشتند و رفتند در سالن اجتماعات خنج به سخنان نماینده این چهار شهرستان گوش دادند و خود نیز سخنانی گفتند که در همین صفحه لینک انرا مشاهده می کنید . ......
 


 مردم چهار شهرستان که خبر حضور نماینده رئیس جمهور را شنیده بودند  خود را اماده ملاقات و گفتگو و منتظر سخنان وزیر بهداشت بودند که این انتظار محقق نشد و در سبک جدیداین دوره از سفرهای استانی  صلاح بر این دانستند که جمیع حرف های این چهار شهرستان در یک مکان زده شود و ایشان هم همه گفته های خویش را یک جا در خنج بزنند .
این سبک جدید هم مزیت دارد و هم ایراد. مزیت ان این است که وزیر بهداشت می تواند از صبح تا شب به ده تا بیست شهرستان هم سر بزند و خوشحال باشند که بی تعارف به همه سر زده اند و حرف همه انها را شنیده اند و جای گله ای نیست .و ایراد کار در این است که مردم انقدرها اهمیت ندارند و همین که تعدادی مسئول بیایند و حرف و نوشته ای بدهند کفایت می کند ؛ غافل از انکه هدف سفر که همانا ارتباط نزدیک و رودر رو با مردم است و شنیدن حرف های انان به فراموشی سپرده می شود و عملا ان حس نزدیکی بین مردم و مسئولین برقرار نخواهد شد .
 
شاید این تمرین سفر برای وزیر بهداشت و همراهان ایشان منطقی به نظر برسد اما در منطقه ای که بیشترین فعالیت های عمرانی و توسعه ای و اموزشی و حتی فرهنگی با همت مردم و خیرین امکان پذیر گردیده و اگر اینان نبودند نمی دانیم چه وضعیت اسفناکی داشتیم جای تامل و دقت و بازبینی دارد.
 
توجه به احاد مردم با سفرهای فشرده 20 و 30دقیقه ای برای شهرستانها ان پیوندی که مسئولان دنبال ان هستند ایجاد نخواهد کرد و بیشتر به گله مندی خواهد انجامید. مگر نمی شد با ویدیو کنفرانس همان سخنان را از چهار نماینده شهرستان شنید و  خود وزیر هم سخنان خودرا ویدیویی از تهران یا مرکز استان پخش می کردند و زحمت این راه و رفت و امد بخود نمی دادند .
 
 در شهرستانهای دیگر و کلا در سطح  کشور مشکلات زیادی داریم انچه از سفر شما جناب وزیر عاید مردم ما می شود چه خواهد بود؟
ایا سرعت توسعه و پیشرفت این چهار شهرستان همچون سرعت بازدیدها تسهیل می شود یا باید منتظر ماه ها و گاه سالهای اتی بود .؟
 
مردم اوز و شهرستان اوز امیدوارند که انچه باید بشنوید و ببینید مشاهده کرده باشید و حتما به نیاز و خواسته های انان واقف گردیده اید .انتظار نداریم که مجددا رنج سفری دیگر بر شما تحمیل گردد  و این مسیر را تکرار کنید فقط امیدواریم که به قول و وعده ها توجه عاجل شود و فراموش نگردد 
 
مردم این چهار شهرستان صبور و با گذشت و همت دار و پرتلاش بوده اند و مظهر وحدت هستند و کارهای خوب و نیک دیگران هم ارج می نهند؛ اما تحمل و صبوری انها را به فراموشی تعبیر نکنیم .
 
 
 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
کد امنیتی:   
مجله خبری فیشور
اب و هوای  اوز
اوز امروز
عصر ایران
رقص گل
پایگاه خبری صحبت نیوز